Robog tovább a Glenfiddich kampány 2011-ben!A Grant család 124 éves történetének legnagyobb marketingkampánya zajlik "One Day You Will" név alatt,szerte a világban.Ezt a munkát hivatott megtámogatni az a tevékenység,amit a Glenfiddich szakemberei a kiskereskedelem legdinamikusabb ágában,a travel retail szegmensben hajtanak végre.
Ahogy a világkampány,úgy a travel retailbe szánt marketing tevékenység is a cég legkomolyabb befektetéseinek egyike.Már tavaly óta a világ legfontosabb légikikötőiben a Glenfiddich belerősitett,hogy a márkanevük új lendületet,egy "aranyló képet" mutasson,éreztessen.Londonban,Frankfurtban,Dubajban is elhelyeztek a duty free shop területén egy-egy hatalmas kristályüvegből készített,szarvasfejet(a Glenfiddich ikonja,logoja) mint a palackokat tartani,bemutatni hivatott gondolát.Új,hatalmas installációk,fény,dizájn,polcok,reklámok üzenik a Glenfiddich által sugallni kívánt életérzést.Ennek a marketing folyamatnak a része volt a nemrég bemutatott 19 éves Glenfiddich Age of Discovery madeira finish is.
A 21 éves "szarvasvölgyi" története igazán izgalmas.Először 2002-ben jött ki a piacra a Glenfiddich ezzel az évjárattal,kubai rumos hordós érlelésként.A whisky utolsó fél évét egy olyan kubai hordóban töltötte amiben korábban két évig rumot tartottak.A kulcsszó:Kuba.Figyeljünk csak..A megjelentetett termék a Glenfiddich Havana Reserve 21 years old nevet kapta,címkéjén feltüntetve,hogy ez bizony kubai rum hordós érlelés.Igen ám,de az Egyesült Államokban gazdasági embargó van minden olyan termékre,ami kubai vagy onnan származó termék felhasználásával készült.Talán a névvel még nem lett volna gond,hiszen nyilván kismillió Havana nevű bár,étterem,termék lehet az amerikai piacon.De a név és a rumos hordó együtt már alapjaiban remegtethette volna meg az Amerikai Egyesült Államokat....
Nem volt mit tenni,a Glenfiddichnek váltani kellett ha az amerikai piacon is szeretett volna jelen lenni rumos érleléssel.Ezért hát egyéb helyekről-állítólag Venezuelaból,Guyanaból-beszereztek másik rumos hordókat,abban érlelték le a 21 évesüket,változtattak a cimkén,néven és Glenfiddich Gran Reserva néven folytatta a 40% alkoholfokos single malt a karrierjét.Ezzel már nem volt gondja az amerikai hatóságoknak.Persze a Glenfiddich nem egy szervilis brigád,csak üzletemberek.Így hát az európai és a világpiac többi helyszínén,a Castro-féle dolgokra nem allergiás vagy csak a hedonista létben apolitikus piacokon a Gran Reserva olyan változatával is jelen volt,ami továbbra is kubai rum hordós érlelés volt.
2007-ben még frissült a 21 éves Glenfiddich is a többi palackozással együtt,ismét egy kisebb dizájn váltás következett.És most 2011-ben,köszönhetően a történelmi méretű marketingkampánynak,elért a csúcsra a malt.Beemelték a premium palackozások közé!
A jövőben a világ repterein ílyen formában találkozhatunk a Glenfiddich Gran Reserva 21 Year Old single malt whiskyvel:
(Természetesen a Grant család másik büszkesége,a The Balvenie sem maradhat le a nagytestvér mögött.A Balvenie amelyik maga is nagyon szapora a travel retail exkluzív palackozások megjelentetésében,a Glenfiddich 21 yo hivatalos bemutatójával egyidőben kihozza a The Balvenie Forthy batch 3. kiadását.A negyven éves különleges Balvenie először mindössze 150 palacknyi mennyiségben jelent meg tavaly,majd a második adagban-batch 2-már a hazai(UK) és világpiacon is hódított.Most a harmadik adag szintén csak 150 palckkal jelenik meg a travel retailben.(vajon ez azt jelenti,hogy folytatva a tavalyi stilust,idén jön még a batch 4 is szintén a világpiacra szánva?Bár a palack árát ismerve,azt hiszem a dolog egy ideig még nem érint..:)