A Glenrothes meghóditja Ázsiát
2010. szeptember 21. írta: Barman's Choice

A Glenrothes meghóditja Ázsiát

A világ repterein,néhol a jelentősebb vasútállomásokon jelenlévő kiskereskedelmi szegmens,a travel retail a legdinamikusabb területe a whisky businessnek.Különös tekintettel az exkluzív termékek tekintetében.A skót whisky is hatalmas lendülettel van jelen ebben az üzleti szegmensben.Ezúttal egy olyan márka ázsiai üzleti igazgatója beszél a térség travel retail piacáról akinek jelenlegi tulajdonosa a Whisky Magazine által egyéb palackozásai révén a 2010-es év legjobb független palackozója lett.A Berry Bros and Rudd londoni borkereskedő cég 300 éves múltra tekinthet vissza és természetesen a single malt whisky is a portfoliójába került az elmúlt évtizedekben.Idén februárban a BBR megvásárolta illetve egy üzleti konstrukció révén hivatalos tulajdonosa lett a The Glenrothes márkának.Az érdekes konstrukcióról ,a Glenrothes eladásáról a Maltbank Herald is beszámolt korábban.Az alábbi beszélgetés a Moodie Report engedélyével kerül a blog felületére.Mary Jean Pittilla beszélgetett a Berry Bros and Rudd Spirit ázsiai üzletág igazgatójával ,Johnny Roberts-szel:

Mennyire fontos a BBR Spirits számára Ázsia?

A The Glenrothes az elmúlt 10 évben kinőtte magát és manapság  az egyik leggyorsabban növekvő piaci szereplő az Államokban,az Egyesült Királyságban és a travel retail szegmensben is.Ázsiának fontos része ennek a történetnek és a jövőben is a Berry Bros and Rudd egyik legfontosabb régiója lesz.A globális eladásaink 10%-át nagyjából itt bonyolitjuk.Stratégiai szempontból felismertük,hogy Ázsia fogja a világ vezető piacának szerepét betölteni a luxustermékek tekintetében.

Melyek a legjelentősebb piacai a térségben a Glenrothes-nak?

A fő piacunk most Tajvan és a travel retail szektor.Középtávon ezeknek a piacoknak az erősödésére számítunk.Hosszútávon pedig Kína,Dél-Korea és India rejheti magában a lehetőséget,hogy uralja a single malt eladási piacot a térségben.

Hol vásárolhatók meg az ázsiai térségben a travel retail szektorban a terméketek és mik a következő célpontok a piacon?

A BBR Spirits stratégiai partnerséget kötött a The Edrington-Beam Alliance-szal 2009-ben.Ennek a megállapodásnak volt a része az ázsiai kiskereskedelmi jelenlét is.Alig egy év alatt sikerült megvetni a lábunkat Shanghai,Peking,Tajvan, Kaohsiung, Changi, Kuala Lumpur, Penang, Incheon tekintetében és most szeptembertől a hong kong-i nemzetközi reptéren is ott vagyunk.Remélhetőleg még idén sikerül bekerülnünk Bangkokba is.Nagyon elégedettek vagyunk az ázsiai kiskereskedelmi eredményeinkkel.

Hány százalékát jelenti a Glenrothes forgalmának az ázsiai piac?

Ahogy említettem nagyjából 10%,talán picivel még többet is.Arra számítunk,hogy ez a régió képviseli majd a márka növekedését a következő időszakban.Öt éven belül azt gondolom a régió képes lehet az üzleti eredmények harmadát biztosítani.

Mit gondolsz mi a Glenrothes sikerének titka a térségben?

Több okot is látok.Először is persze azt,hogy kivételes minőségű a termék.Az Edrington Group állitja elő a Glenrothes-t ők pedig az egész szakmán belül az egyik legminőségibb tölgyfa hordó kiválasztási rendszerrel dolgoznak és fantasztikus párlatot állitanak elő.A Glenrothes egy elegáns,gyümölcsös whisky és ez az ízprofil roppant népszerű Ázsiában.Ezt első kézből láthattam az elmúlt egy év majd 150 kóstolási rendezvényén.Másodsorban a Glenrothes filozófiája az,hogy inkább az íz kiteljesedésekor palackozza le a párlatot  mint több évnyi érlelés után.Vagyis az érlelés csúcsán bármelyik évében is annak.Egyébiránt a lepalackozott párlataink limitáltak erősen hiszen alig 3%-a kerül üvegbe maltként a lepárló kapacitásának.Harmadjára a siker titkaként megemliteném a Berry Bros & Rudd hosszútávon kiépitett különleges kapcsolatát a vevőivel.Több mint 300 éve vagyunk jelen az üzletben és ezalatt vannak olyan vásárlóink akik már három vagy több generáció óta partnereink.Ez a kölcsönös tiszteleten alapuló kapcsolat akkor működik ha bízunk egymásban és bízunk a termékünkben is.Ázsiában is arra fókuszálunk,hogy ezt a típusú kapcsolatot épitsük ki ami a múltban is fémjelezte a cégünket.

Mik a különbségek az ázsiai országok whisky fogyasztási szokásai közt?

A single malt whisky fogyasztás országonként változik Ázsiában.Például Tajvanon a vacsora alatt és késő este is fogyasztják.Ezzel szemben Malaysiában és Szingapurban inkább a vacsora utáni fogyasztás a divat.Ez az egyik legfontosabb kihivás Ázsiában:megérteni az fogyasztás miértjét.Másodsorban lényeges megértenünk mit is mond el egy márka választása a fogyasztóról.Mi azokat akarjuk megcélozni akik elvárják a legmagasabb minőséget és képesek értékelni a termék ritkaságát és exkluzivitását.Ahhoz,hogy elérjük ezeket a fogyasztókat a megfelelő környezetben kell jelen lennünk.És ennek az egésznek a kapcsolódási pontja és legfontosabb része a travel retail szegmens.Ezért is lényeges a megfelelő partnerek kiválasztása ehhez.Hiszünk abban,hogy az iparág legjobbjaival és legmotiváltabbjaival kell ehhez dolgoznunk.Azt nem gondolom,hogy Ázsiában könnyű nyerni de ez egy dinamikus,izgalmas piac és a fogyasztók igenis szomjazzák a minőségi single malt whiskyt.

Lesznek az ázsiai piacon limited edition kiadásai a Glenrothesnak?

A Glenrothes Vintage sorozat mindegyike limited edition.Amióta bevezettük a piacra a Vintage név alatt ezt a termékcsoportot azóta ezek mind limitált mennyiségben jönnek csak ki.Mint a jó borok,ezek a Vintage kiadások egyediek,különlegesek és végesek.Több mint a fele ennek a sorozatnak már nem is kapható.Vannak persze igazán limitált mennyiségben kiadott termékeink.Mint a John Ramsey Legacy 1400 palackja ami John Ramsey,az Edrington lepárlómesterének tiszteletére került kiadásra.John 43 év után ment nyugdíjba a whiskyiparból.Illetve roppant népszerű volt a WhiskyLIVE rendezvényekre kiadott alkalmi palackozásunk Tajpejben és Shanghajban.

Egészen egyedi a reptereken,hogy a mi kóstoltatásaink során a mintáink 10cl-esek a megszokott 5cl helyett.Ezzel nagyon népszerűek vagyunk.De a promócióink innovativ oldalához sorolnám azt is,hogy például Ronnie Cox,a márkánk Global Brand Ambassadora egész augusztusban személyesen mutatta be a Glenrothest a tajpeji,tajvani fogyasztóknak.

De mivel az igény hatalmas valami egyedi és csak az ázsiai piac ezen szegmensére kialakitott termékre ezért ősszel kijövünk a Vintage egy exkluziv,literes kiadásával.

Nos kedves magyar whisky rajongók,ha valakit a jó sorsa Ázsia felé vet,ősztől tehát egy igazán egyedi ajándékkal térhet haza a térség jelentős reptereiről.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ez volt az év-szeptember « The Maltbank Herald 2010.12.19. 11:22:21

[...] a blogon.A szeptemberi blogbejegyzések közé ezúttal is sikerült egy riportot beszerkeszteni.A Glenrothes ázsiai travel retail szegmensért felelős igazgatója mesélt.A whisky piac legfontosabb területéről,az ázsiai repülőterek vámmentes boltjaiban zajló [...]
süti beállítások módosítása