A pár napja ismét ikonná emelt William Grant and Sons (Whisky Distiller of the Year-Icons of Whisky Scotland 2011) idén nem csak a díjazásában szerepet játszó ír és amerikai terjeszkedése okán volt aktív.Soha nem látott mennyiségben és módon használta fel az internetet nem csak a marketingjében hanem a whisky kínálatának kialakitásában is.Egyedülálló módon az idei Glenfiddich Vintage kiválasztását élőben lehetett követni a Twitteren ahol nyolc blogger véleménye döntötte el melyik hordóból kerül ki az idei palackozás.
A cég történetének hatodik lepárlómestere,Brian Kinsmann (kép) szakmai karrierjében duplán emlékezetes lesz a 2010-es Glenfiddich Vintage single cask kiválasztása.Nem csak azért mert ez az első Vintage-e hanem mert ezt a döntést a világ nyilvánossága az interneten élőben is követhette.A Glenfiddich a whisky világ legaktivabb innovációs tevékenységét folytatja.Most is elsőként reagált a modern világ kihívására és nyitott az interaktivitás felé.Az internetet sokan és sokféle módon használják de még senki nem bízott annyira és nem használta ki a trend szabta lehetőségeket mint a skót családi cég.Kiválasztottak nyolc bloggert a világ alkoholra tematizált blogjainak szerzői közül és mindegyiknek kiküldtek négy mintát.A minták négy különböző hordóból származó Glenfiddichet tartalmaztak.Mind a négy amerikai hogshead hordóból származott és ugyanazon a napon,1978 szeptember 25.-én kerültek azokba.A cél az volt,hogy a nyolc blogger egyszerre,egyidőben a világ különböző pontjain megkóstolja a mintákat,leirják a Twitteren azonnal mit gondolnak és szintén a Twitteren eldöntsék melyik a legjobb,kiválasszák az idei Vintage kiadást.A négy hordó a 28121-es,28122-es,28145-ös,28152-es számú volt.A twitterezés alatti véleménycsere és döntés a 28 152-es hordóból származó minta mellett tette le a voksát.Az interaktív kóstoló eredménye része lett a whisky történelemnek.Összesen 184 palack került ki a hordóból,50.7% alkoholfokkal lesz jelen a piacon a Glenfiddich Vintage 1978.A bloggerek közt volt orosz,dán,svéd,skót,indiai,amerikai,kanadai és tajvani whisky rajongó.
/Nem ez volt egyébként a Glenfiddich netes marketing akciója idén.Pár hónapja szintén kiválasztott whisky bloggerek egy titokzatos csomagot kaptak.Egy fadobozt lelakatolva.A megfelelő kóddal nyiló dobozban egy Glenfiddich 15 yo speciális változata volt a "jutalom" illetve egy leirás a Glenfiddich legújabb weboldaláról,közösségi csoportjáról.A bloggerek persze ezt hálásan kiposztolták és a dufftowniak PR csapata lelkesen konstatálta,hogy ismét remekül ismerték fel és használták ki az idők diktálta esélyeket a világ legtöbbször díjazott malt whiskyjének propagálására.A kép az Edinburghi Whisky Blog bloggereitől van akik egyike szintén részt vett a Vintage kiválasztásában.A kép nem a Vintage 1978 kiadást ábrázolja!/
Ez volt az év-szeptember « The Maltbank Herald 2010.12.19. 11:22:10