Ebben a posztban egyszerre három újdonságot is megismerünk a Glenmorangie palackozásai közül . Kettő már megjelent , mindkettő egy-egy újabb tagja egy már futó szériának , a harmadik pedig maga egy széria . A három újdonság lefed három célcsoportot is a megszokott lumsdeni innovációval és a tulajdonos LVMH által megkövetelt felsőkategóriás dizájnnal megtámogatva .
Kezdjük a kommercionális sorozat legfrissebb kiadásával. Tavaly lépett be a travel retail szegmensbe a Glenmorangie önálló sorozattal, a Glenmorangie Legends gyűjtőnév alatt. A Legendákban olyan single maltok kapnak helyet amelyek elsősorban a storytelling azaz a történetekre kihegyezett megjelenéseket hivatottak képviselni. Az alapkoncepció az , hogy a Glenmorangie Distillery környékének történelmi, földrajzi és egyéb hiteles vagy legendás szereplőit és eseményeit egy-egy whisky reprezentálja. A széria első tagja a Glenmorangie The Duthac volt . Ez a malt IV.Jakab király éves zarándoklataira emlékezett amit a környéken tett egy szentnek ajánlva útjait. A Duthac egy 43 %-os alkoholtartalmú , charred virgin oak - pedro ximenez kombináció volt . A most megjelent új Legends palackozás neve Glenmorangie Tayne . Ez a whisky a lepárló közeli Dornoch Firth torkolatában állítólag 1588-ban elsüllyedt spanyol gálya után kapta a nevét . Hogy mennyire szerencsés brit földön a spanyol Armada emlékéről elnevezni valamit az kérdéses ,de egyrészt a Glenmorangie tulaja francia , a lepárló skót, így az auld alliance jegyében "az ellenségem ellensége a barátom" , miért is ne lehetne ? Másrészt nem hiszem ,hogy egyátalán ez felmerült volna akár a palackozás mellett akár ellene . Ez business amibe a Glenmo igyekszik nagyon helyesen a legtöbb lokális értéket belevinni. A spanyol kapcsolat mellet szól nyilvánvalóan a whisky érlelése kapcsán hordó is, ami ezúttal egy amontillado sherry finisht jelent . A Tayne 43 % -os alkoholtartalommal jelenik meg . Érdekesség , hogy tavaly már megjelent egy amontillado finiselt Glenmorangie , a neve Dornoch volt és talán tekinthetjük a Tayne előfutárának vagy ha stílszerű akarok lenni akkor felderítő csónakjának is . A vízi kapcsolat akkor is megvolt lévén a whisky egy limitált jótékonysági kiadás volt amivel a Glenmorangie a Marine Conservation Society-t , a Dornoch Firth ideális állapotának fenntarthatóságáért küzdő szervezetet támogatta. A Tayne amontillado utóérlelés sokkal hétköznapibb céllal született, a travel retail hatalmas bevételeiből igyekszik kivenni a lepárló hírnevének járó jussot . A csomagoláson hangsúlyosan jelenik meg egy címer , a korabeli spanyol hajók orráról ismert heraldikai elem.
Glenmorangie Legends Tayne & Duthac
A második újdonság egy igazi modern innováció ismét Bill Lumsden whisky kreátor kezei alól . Ez az a whisky aminek mind az elnevezése ,mind a megjelenése tökéletesen passzol egymáshoz és a whisky profiljához egyaránt . Az ital a Glenmorangie Private Edition szériában jelenik meg . Ebben a sorozatban ez az új palack a hetedik a sorban , megelőzte eddig a Sonnalta PX ( tiz éves american white oak plusz két év pedro ximenez utóérlelés ) ami ugyan még a címkéjén Private Collection feliratot viselt de a Glenmorangie kiskáté szerint alapítótagja a mostanra Private Edition név alatt futó szériának , a Finealta ( egy tőzegelt Glenmorangie american white oak -oloroso kombinációban ) , az Artein ( toszkán boroshordós utóérlelés ) , az Ealanta ( egy 19 éves teljes idejében virgin american oak érlelt Glenmorangie ) , a Companta ( egy "barátságos" francia boros és fortified wine hordós utóérlelés ) és a Túsail ami elődeivel ellentétben nem az érlelési metódusokra és hordófajtákra reflektált hanem a Maris Otter típusú régi árpafajta karaktereire épült . A legújabb kreáció a Glenmorangie Milsean nevet kapta . A szó jelentése gael nyelvből annyit tesz : édesség . A whisky ex-bourbon érlelés után egy re-charred - újra pörkölt - portugál boroshordóban pihent mielőtt az alkotója és a cég marketingesei felöltöztették a nevéhez méltó stílusban.
Ez bizony pontosan az aminek kisminkelték ! Nem hiszem ,hogy lenne ember akinek ne egy klasszikus candyshop , cukorkabolt ugrana be ha ránéz . Igyen piros-fehér kis zacskókban árulják még most is az édességet Skócia cukorkaboltjaiban . És el kel mondjam, még sosem ittam ennyire édes whiskyt ,ami ennyire összeállt volna dizájnban,sztoriban, profilban.Illatában és ízében egyaránt ! Igazi meglepetés az ital , nem hiszem ,hogy manapság lenne olyan malt whisky ami ennél biztosabban hódítaná meg az édesszájúakat vagy épp a whiskyvel ismerkedő , azt fogyasztó hölgyek ízlését . Persze az urak ugyanúgy élvezheti egy candyshop kínálatát amennyiben az egy 50 Cent videoklip fülledtségét jelenti .
A harmadik újdonság a legütősebb kiadás az elműlt évekből,talán nem csak a Glenmorangie palackozásokat tekintve . Egy teljes széria , egy kollekció jelenik meg és amennyire tudom közel 50 000 dollárt kóstál majd egyben. Mondtam, hogy az új Glenmo cuccok három szegmenst is lefednek , egyet az utazóközönségnek, egyet a privátoknak és az alábbiak a burzsujoknak . A whisky a Glenmorangie 1970's Collection név alatt futnak majd . Öt vintage palackozásról van szó az 1971-75 közti időszakból . Egészen pontosan egy 1971-es , két 1975-ös, egy 1976-os és egy '77-es cucc üldögél majd egy fakeretbe zárt díszdobozban . Az évjáratok közül a 75-ös és 76-os még nem szerepelt soha hivatalos vintage palackozásként , a másik három már a múltban felbukkant a lepárló kiadásai közt valamilyen formában . Összesen tíz szett jelenik meg, ebből három az USA-ba kerül a többin osztozik a világ.
Valljuk be, a Glenmorangie mögött álló tulajdonosi kör , a Louis Vutton - Moet Hennessey csoport luxusbrandjeihez mérten a whisky portfóliójuk a lehető legrugalmasabban kezeli a gazdák státuszából megkövetelt dizájnt és a helyi értékek kombinálását. A Glenmorangie kellően színes és egyedi de egyben nagyon is skót termék amelyik a Glenmo-val remekül helyezkedett be a mondén életstílus skót malt whiskyje pozicióba és ugyanakkor megőrizte a populáris,kedvenc minőségi whisky szerepét is a hazai és világpiacokon.Egyszerre kommercionális és elitista . Ugyanez érzékelhető egy picit másabb formában a cégcsoport Islay márkája, az Ardbeg különös,hipszteres,trendi és autentikus imázskeveréke kapcsán.
A Glenmorangiet sokan kicsit piperkőcnek , túlspilázottnak tartották az elmúlt években köszönhetően a néha valóban "túlmagyarázott" dizájnok és kreációk miatt amihez hozzátett az alkotó dr.Bill Lumsden stílusa is és a luxusdivat világában létező tulajdonos is. Pedig a Glenmorangie egyátalán nem egy bohóca vagy kifutóra szánt kis divatbuzija a skót whiskynek . Nem sok olyan single maltot és lepárlót tudunk mutatni amelyik olyan reputációnak örvend a skót átlagvásárlók és a keleti piacok, az amerikai yuppie-világ vagy épp a francia Riviéra sznob vevői közt,amelyik mindegyiknek a megfelelő árkategóriájában a megfelelő dizájnnal egy klasszikus de egyben modern whiskyt tud nyújtani. És nem mellesleg övék a világ egyik legjobb whisky kreátora . Ultra prémium privát palackozás,limitált szériák,populáris korjelölt alapmalt ? A Glenmorangie mindenhol otthon van a glasgowi esküvőktől a tajvani luxusbárokig , a repterek polcaitól az amerikai társadalmi elit vacsoraasztalaig, a gyűjtők kivánságlistájától a befektetők titkos kollekciójáig.
Fezmin 2016.03.08. 15:26:46
barman's choice 2016.03.08. 15:54:48
Fezmin 2016.03.08. 17:15:12