A campbeltowni Springbank Distillers ( Springbank , Longrow , Hazelburn és Glengyle Distillery/Kilkerran ) mindig is egy furcsa brigád volt . Régivágású üzletvezetése és látszólagos elmaradottságával a modern marketingben mindig is a skót whisky világ vidéki nagybácsija maradt , aki ha be is jött a városba , akkor sem tudta és akarta levetni őszinte , bumfordi , néha olcsónak tűnő stílusát . És ahogy az lenni szokott , a vidéki nagybácsi nyers , őszinte , bölcs stílusa elvarázsolta az urbánus " familiát " , a skót whisky rajongóit .
Ha a Springbank az évek alatt újított is valamit és igyekezett legalább csak annyira belemászni a modern időkbe , hogy épp csak a lemaradásuk üzletileg már veszélyes elemeit kiküszöbölje , valahogy úgy tűnt minden törekvésük ellenére a stílus nem az erősségük . A legutóbbi dizájnváltásuk bár csendben zajlott és egyátalán semmi baj nincs vele , a sok milliméterre és árnyalatra átgondolt versenytársak által prezentált csomagolás mellett a Springbank maradt a kínai piacos , néha már egyszerűségében és bár kétségtelenül látható törekvésében szánalmas vidéki rokon .
Mindennek persze semmi jelentősége . A Springbank a világ egyik leginkább keresett whiskyje az aukciókon , elhivatott kedvelői nagyszámban megtalálhatók az igazi whisky fanatikusok közt és a maltjaik minősége és hektikus palackozásaik az egyik legkomolyabb rajongótábort eredményezték . A Springbank most egy olyan elemét próbálja ki a maga módján a modern marketingnek , amikor nem egy , hanem rögtön két új terméket mutat be a piacnak . Tette mindezt a mára már alapvető üzenetközvetítő felületeken , a social media platformokon bemutatva az egyik új palackozásukat majd azonnal belengetve egy hamarosan érkező másikat . A másik másnap már be is mutatkozott , így gyakorlatilag a Springbank saját maga lőtte le a poént , vette ki az ilyen típusú bemutatások igazi lényegét , a várakozást és a figyelmet . Az ember jót mosolyog rajtuk , azzal a kedves mosollyal amivel csak szülő tud mosolyogni gyermeke botladozásait látva .
Kit érdekel bármilyen stratégia , marketingelmélet , reklámpszichológia amikor két új Springer kopogtat az ajtónkon ?
Az első rögtön egy nagyágyú . Springbank 25 Year Old . A választott szín a piros-ezüst . Magyar whisky rajongóként és az Árpád-ház emlékének gondozójaként bármilyen furcsnak is hat , hozzám közel áll . És ha sokáig nézegetem , komolyan mondom , szinte modernnek látom. Piros-ezüst ? Trendi ! A whisky 46 % -os alkoholerősségű , sherry és bourbon hordóban érlelt 25 éves campbeltowni nedű ami utolsó hónapjait portói hordóban töltötte . Limitált kiadás a maga 1200 palackjával . A hivatalos jegyzetek szerint illatában a tőzeges portói érlelés jellegzetességei egyúttal felidézik nyirkos , döngölt agyagpadló karakterességét ,utalva ezzel a tradicionális raktárra ahol a Springbank érleli whiskyjeit . A gyümölcsösség ezúttal szeder , eper , áfonya aromákkal telített. Ízében a portói hordóra utaló ízek tökéletesen egyensúlyba kerülnek a sherry hordó adta jellegzetességekkel . Szilvalekvár , vérnarancs , grapefruit adja meg a komplexitást . A lecsengés lágy és hosszú , telítve tőzeges , földes , fás jegyekkel .
A heti paletta másik színe a zöld . A következő új whisky érdekessége , hogy organikus körülmények közt nevelt árpából készült . Érlelése teljes egészében bourbon hordóban történt , alkoholerőssége 46 % -os . A csomagolás a zöld árnyalatait csempészi a régi Springbank feketeségbe , a whisky neve pedig ,na most kapaszkodjatok meg ...Springbank Green .
12 éves , illatában igazi housestyle whisky . Földes , enyhén tőzeges és sós , tengerparti jegyek keverednek . Íze gyümölcsös mint egy omlós tészta amibe kajszibarackot, őszibarackot kevertek , hogy így legyen teljes a vajas , krémes , kicsit mogyorós és olajos alapíz . Lecsengése hosszas , komplexitását a sós és édes jegyek keveredése emeli .
Az új Springbank single maltok tehát nem csak tartalmukban feltűnőek , hanem mint említettem , a dizájnban is osztoznak korábbi társaikkal . Jelenleg a campbeltowni színpalettán találhatunk egy régi , stabil feketét , arany színt ( 21 yo ) , egy kis narancsot ( Cask Strength ), egy kis fekete-zöld kombót ( 15 yo ) , egy kis lilát ( 18 yo ) , pirosat ( Peated , RED sorozat ) és most már ezüstöt és zöldet is . Mindehhez jön a fehér dominanciájú , feliratában matt burgundi és egyéb színekkel operáló Wood Finish széria . A szürkét és a rózsaszínt a Kilkerran képviseli . Rövid idő alatt a Springbank lett a legszínesebb skót whisky portfólió .
És a tartalom ? Az mindig is színes volt . Mindegy mibe csomagolták .
Love you Campbeltown !
Fezmin 2014.11.18. 17:56:26
Fezmin 2015.01.05. 16:12:24