Barman's Choice II.
2010. január 11. írta: Barman's Choice

Barman's Choice II.

Ez a bejegyzes csak ugy..Van idom,olvasgattam az MWE 56. kostolasi cikket.Nagyon jo kis sort allitottak ossze.Ismerem a leparlokat,par maltjukat,dolgozom is veluk.Gondoltam irok a kommentjeikbe de kicsit hosszura sikeredett es nem biztos,hogy illene ennyire privat iranybol hozzaszolni ott,igy aztan legyen ez egy Barman's Choice bejegyzes itt.Ajanlva a MWE 56. kostolasanak.

Szep sor.
A sorrend es a nyertes sem lep meg.Glenmorangiert en szemely szerint nem rajongok,nagyon nepszeru,ismert,olyan eros a fogyasztoi kotodes ami engem kicsit meglepett.De vegulis egy masik szemszogbol nezve ez a cel elvileg.En annak tudom be a tobbseg ragaszkodasat itt ehhez a malthoz,hogy meg mindig nem elegen kostolnak sajat nemzeti termeket esetunkben skot single malt whiskyt a helyiek igy kisse le vannak attol maradva amit ma a whiskyipar mutatni tud.Szepen felepitett kinalat,legerosebb fogyaszto reteg a kozeposztaly de a 18 YO es idosebb valtozatai es az erlelesekkel sikeresen mozdult es mozog felfele a Glenmorangie.Ertekelem bennuk,hogy az alapital a 10 eves helyere lepett Original megfizetheto es cicomamentes maradt.18 YO-tol felfele luxustermek.Az erlelesek megiteleset tulzonak erzem.Ha az ember tenne bele energiat akkor mukodne veluk az ajanlas-kinalas de nem is szeretem es nem is talalom erdekesnek a Glenmorangie alap erleleseit.A Glenmorangie az en szubjektiv megitelesem ellenere is hatalmas szakmai ertekkel keszulo termek,megaelegans marketing,tul hatarozottan erezheto francia tulajdonosi "behatas".A 18 evest kedvelem,a tobbit nem.Egyedul a Lasanta sherrys erleles volt meg szimpatikus,egy idoben jol dolgoztam vele aztan kicsit hanyagolom mostanaban,tul sok az ujdonsag es erdekesseg.Ugy nezz ki le is cserelem a Lasantat,a tobbi erlelessel egyutt kikerul a bar kinalatbol.Inkabb az erlelesekre szant osszegert talan lesz valamelyik premium valtozat.Sonnalta,Signet peldaul.
GlenDronach ahogy olvasom a sherry-bourbon 12 eves valtozat.Eddig sosem hagyott cserben ajanlas utan,ismerem,tetszik.Meg ilyen valtozataban is meglepi az eloszor kostolot,jo helyen sherrys,egyenesen kovetheto izelmenyek mindenki szamara.Az uj valtozat eseteben mindket hordo sherry,erdemes osszekostolni a kettot.Egyszeru,tetszetos,komoly munka.Egyik legkedvesebb elmenyem a Glendronach-al kapcsolatban az az ajanlas ami egy csendesebb idoszakban tortent a barban.Az uriember tobb napot vendegeskedett nalunk,eleg sok idot toltott a barban,neha ott is ebedelt,uzsonnazott,vacsorazott.Alkalmankent ket-harom maltot is fogyasztott.Eleg hatarozottan valasztott,hagytam,nem is akartam beleszolni mert ertekeltem is es kivancsi is voltam merre megy majd el az irany idovel.Csendes ember volt,sokszor lattam,hogy ul az asztalnal ott is dolgozik,papirmunkat vegzett,jelenteseket olvasott talan valami uzletember lehetett.Talan a harmadik alkalom korul kirajzolodott szamomra,hogy az illetonek van egy eros ismerete a maltokrol megis volt egy hatar malt elmenyben amit nem akart atlepni.Egyik delutan szokasos rituale szerint jott,rendelt,a whiskynel ajanlast kert.Eloszor.Kicsit mar vartam is,elore gondolkoztam tudtam,hogy a Glendronach-ot fogom kinalni.Meg is tortent.Mielott elhagyta a bart , eloszor jott vissza a pulthoz beszelgetni.A beszelgetes egy gratulacio volt az ajanlasomhoz,tetszett neki.Feliratta velem a whisky adatait mert meg aznap este az etteremben is ezt akarta inni,en pedig aznap nem dolgoztam este.Ez egy tok jo kis sikerelmeny volt.Ez utan mar en is jobban biztam a Glendronachba,tobbszor tortent velem hasonlo,hogy visszajottek gratulalni Glendronach utan.Szemely szerint nem tartom rossznak de a fent leirtak ellenere sem egy ennyire jo whisky.A titka legalabbis az en olvasatomban nalam az,hogy az emberek nagy resze vagy ismert maltokat fogyaszt vagy ha elmegy egy masik izelmeny fele akkor eleg sablonosan gondolkozik.Egy-egy hatarozott karakter eleg nekik.Fustos,edes,eros,stb.Az ezekhez alapvetoen ragaszkodo ajanlasoknal kinalt maltok utan a Glendronach szinten egy hatarozott sherrys karaktert nyujt,es ez meglepi az embereket a vart altalanos alkohol-edes,alkohol-sos,fustos,eros alkohol ertelmezesu elmenyek utan.A Glendronach 12 yo sherry-bourbon valtozat utan ezen visszajelzesek hatasara kerult be a kinalatunkba az uj tulajdonosok ketfele sherrys erlelesu 12 evese ami amugy parhuzamosan jelen van a leparlo kinalataban es  valtja is a bourbonos valtozatot a keszlet kifutasa utan.
Az Aberlour valasztasnal az tetszik,hogy nem a mar ezerszer ismert valtozatot kostoltak az MWE-nel.Mondjuk nem kenyezteti el az erdeklodoket a leparlo ujdonsagokkal de ez a marsala finish komoly valasztas volt.Nem ismerem a konkret italt.Aberlourral konnyu dolgozni,eros ismertseg,talan nala ismerik a legtobben az iz es illatelmenyeket amit valoban mutatni tud es mutat a malt.Szerintem ok jo pelda arra,hogy az csak egy bizonyos szintig igazsag,hogy ha elegans vagy es jo ,eleg a hatterben maradni,hogy figyeljenek rad.Persze az Aberlour uzleti eredmenyei imponalok de en megneznem oket hasonlo dinamikaval mint ahogy mondjuk az Ardbeg csinalja a dolgait.Ha kicsit erdekesebb lenne a kinalatuk es batrabban nyulnanak a hagyomanyt nem banto modern megoldasokhoz akkor nem csak konnyu hanem elvezetes is lenne vele dolgozni.En egyebkent nem szeretem az Aberlourt.Az a'bunadh az fontos malt,az tetszik is,de az alapitaluk nem az en stilusom jelen allapotaban.
Mortlachot reg vartam,hogy kostoljak,kivancsi voltam mi lesz a velemeny,tudtam,hogy kell legyenek akik ismerik es ok is tudjak ezt a maltot meg kell ismernie annak akit "komolyan" erdekel a minosegi skot single maltok vilaga.Kedvenceim egyike,ezt az erleleset viszont nem ismerem meg.Mindenesetre ennek kellett az elen vegeznie a sorbol:)
Mortlach kb ugyanaz nagyban mint a Glendronach ajanlas utani reakciok tekinteteben.Az ital meg nemesebb,meg karakteresebb,meg izgalmasabb,tobb kaland es tobb elegancia,arisztokratikus lustasag es csipetnyi kelet.Remek.Akik kostoltak a Manager's Choice valtozatat kicsit lehuztak,en nem kostoltam de azt hiszem a Mortlachnal az adatokat ismerve boritekolhato volt,hogy nem fog kiugroan jol mukodni ez a "itt van a housestyle de meg azon csavarunk egyet" alkotoelv.Ha a Mortlach csak a 16 eves valtozatat tudna felmutatni akkor is tobbet erne mint...majdnem soroltam melyikeknel:)A Mortlach valoban karacsonyi malt,nalam allando helye van a karacsonyi ajanlasok kozt,a masik ketton gondolkodtam legutobb is.Csak egy icipicit kellene aktivabbnak lenniuk de meg mindenkepp megorizve ezt a fajta rejtett kincset es kemenyen odaverne a Mortlach par tulertekelt piaci szereplonek.Neha kicsit irigy vagyok ra ezert amikor ajanlom es kinalom jol megnezem "melto e" az illeto a Mortlachra:)

Ezek ugrottak be,mert tetszett a sor,szepen osszetett es remek alap a whiskyrol beszelgetni.

Most ennyi.Innen a pult mogul..

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása