Bővül a Principal Collection - Dalmore 25 Year Old
0001. december 03. írta: Barman's Choice

Bővül a Principal Collection - Dalmore 25 Year Old

 

A Dalmore számomra olyan , mint azok a futball klubok , amelyek alapítási dátuma történelmi időkbe nyúlik vissza de egy-két kiugró szezontól eltekintve jelentőségüket nem a minőség , hanem az őket körülvevő közeg jelentette . Aztán valamikor a 20.század végén , a 21.század elején érkezett egy kőgazdag orosz, arab, amerikai, tajvani, ki tudja milyen milliárdos aki saját kedvére összevásárolta magának a foci gyémántjait , hogy utána büszkén pózolhasson a belőlük készitett koronában . Lám, milyen csapatom van...

Igazságtalan lenne azt állítani , hogy a nyilvánvalóan negatív változások ellenére nem adott egy új dimenziót az ilyen emberek megjelenése a focinak . A futball egy globalizált show lett . Hasonló szituációk játszódtak le a skót whisky világában is , amikor a 80-as évek hanyatlása és lepárló bezárási hulláma után , a kilencvenes évek közepétől kezdett magára találni az iparág . A konstans szereplől gyorsan újra osztották a lapokat , átnevezték magukat , keresztbe-kasul üzleteltek egymással és pár haszontalannak ítélt lepárlót elpasszoltak. Jöttek szakmai befektetők , új cégeknek álcázott régiek és jöttek a " futballmilliárdosok " . Ilyen volt Vijah Mallya úr is, aki az indiai szesziparból már korábban ismert volt . Gyakorlatilag ő és cégei uralták az indiai alkoholpiacot . Nem tudjuk elképzelni , ez mit jelent . Se anyagiakban , se piaci pozicióban . Maradjunk annyiban , hogy ha pár száz évvel korábban élünk , ez az ember kis túlzással maharadzsai rangot ért el az alkoholkereskedelem révén . Természetes volt, hogy terjeszkedik , pedig nyilván neki nem feltétlenül üzleti megfontolás két-három átlagos méretű és kapacitású , különösebben nem is neves lepárló megvásárlása . Az indiai piamogulnak szüksége volt skót whisky lepárlókra , mert az presztizs . Presztizs , mert az indiai alkoholpiac ugyan hatalmas , aki azt uralja, uralja szinte a fél világ szesziparát , de mégis az olcsó ,nem túl minőségi italokról szól . Legalábbis az a rétege , ami a milliárdokat hozza . Mondjuk ki , gagyi . Szépen felöltöztetett , simán eladható ergo hatalmas profitot termelő , de gagyi . Perverz módon idővel ez a gagyi simán leverte a világ legkomolyabb brandjeit eladási statisztikában úgy, hogy a Mallya birodalom whiskyjeinek statisztikái csak Indiáról szóltak , míg mondjuk a Johnnie Walker eladási adatai világszinten . Több Bagpiper adtak el Indiában , mint Johnniet szerte a világon . Nos, ez az ember birtokolta a Whyte & Mackay nevű skót céget , akik maláta whiskyjei a Dalmore , Tamnavulin, Fettercairn és a Jura . A Tamnavulin és

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása