Skót trónfosztás
2010. március 09. írta: Barman's Choice

Skót trónfosztás

A vilag es brit piacok vezeto single maltja a Glenfiddich.Ezzel eddig mindenki tisztaban van.Az viszont talan meglepetes lehet azoknak akik az iparag hatteret nem ismerik,hogy az elmult 13 evben a skot piacon a Glenmorangie volt az elso szamu single malt a Glenfiddich elott.Most a Nielsen piackutato ceg adatai alapjan megtortent a tronfosztas es a Glenfiddich visszavette a nemzet itala cimet vetelytarsatol.A mert idoszak adatai alapjan 2009-ben kozel 24%-os novekedest produkalva 27.1 millio fontos penzugyi eredmenyt ert el a Glenfiddich szemben a Glenmorangie 17.5 millios eredmenyevel.Ez utobbi egyebkent korulbelul hasonlo szazalekos csokkenest jelent mint amennyi novekedest a Glenfiddich felmutatott.A hirt a szakmai oldal kisebb meglepetessel fogadta.A Glenmorangie nepszerusege Skociaban  mindig szembetunobb volt mint a Glenfiddiche.Az orszagba latogato kulfoldiek is inkabb vasaroltak a highlandi nemesseget magara olto Glenmorangiet mint a vilagon barhol elerheto es ismert Glenfiddichet.Es ahogy a szakma picit talan meglepodott ugy a fogyasztoi reteg megnyilvanuloi kozt is voltak akik nehezen ertik,hogyan tud az evek ota hasonlo es stabil de nem tul valtozatos Glenfiddich alapkinalat(a legnepszerubb 12 eves valtozat) versenyre kellni a Glenmorangie Originallal.Ez utobbit szoktak altalaban parba allitani a Glenfiddich alapitalaval.Akik viszont a betuvetes helyett inkabb a poharemelgetesben biznak azok egy ideje ereztek,hogy barmennyire is egy jol megalkotott whisky sor a Glenmorangie erleles sorozata annyira kevesbe popularis.Es hiaba vannak kedveloi ha az eladasi adatokat tekintve szembetunik,hogy a tulajdonosi hattere valo utalassal "franciasra" vett stilus jelenleg nem nepszerubb a masik oldal pazarul kitalalt solera rendszerbol megszuleto igazi 15 eves Glenfiddichenel.Raadasul a Glenmorangie Original utan annak alapkinalataban a 18 eves es a 25 eves van jelen,utobbiak az atlagvasarlo skotnak mar dragak,mig a Glenfiddich a 12 evese es a 15 eves mellett meg elerheto aron kinalja a 18 eves valtozatat es van-volt egy szinten jo aron kinalt 12 eves erlelese is(Caoran).

A valasz azonban valoszinuleg azokban a mondatokban van amit a hirt kommentalando a Glenfiddich munkatarsa nyilatkozott.A Glenfiddich allaspontja szerint az eredmeny a valsag ellenere is folyamatos brand epitesben,a remekul mukodo ugynevezett education marketing elemekben,a PoS anyagokban es az un ATL tipusu hirdetesekben latja.Ezeket a marketing elemeket talan nevezhetjuk mar hagyomanyos hirdetesi es reklamozasi feluletnek.Ezzel szemben a Glenmorangie epp legutobb arrol szamolt be,hogy ceguk masik leparlojanak(Ardbeg) uj megjeleneset(Rollercoaster) a modern marketing,az e-kereskedelem teruletere fokuszalva felmillio fontos bevetelt produkalt par nap alatt.Ok tehat a modernebb utat valasztjak.Nem csoda,hogy az atlag skot,skociai vasarlo ugy erzi a Glenmorangie kicsit elszakadt vasarloinak egy retegetol.A ket rivalis honlapjait es reklamanyagat elnezve,a skot csaladi ceg a Glenfiddich,egyszerunek hato,letisztult es jol rogzult uzenetei,kampanyai,megjelenesei es stabilal jol arazott whiskyjei sokkal inkabb elerhetoek es erthetoek,megfizethetoek a skot vasarlok szamara mint a kulfoldi multicegge valo Glenmorangie neha kisse cicomas es szokatlannak tuno megoldasai.Jo pelda erre a legujabb Glenfiddich,a 14 eves elsotoltesu amerikai tolgyben erlelt Rich Oak nevu malt ami szinten az egyszeru,tiszta,hagyomanyos megjelenest otvozi valami ujdonsaggal,ami ujdonsag nem annyira sokkolo mint egy francia sauternesi hordoban erlelt Glenmorangie Nectard'Or.A ket palackot egymas melle teve az atlag vasarlo elobb fog a Glenfiddich mellett donteni mint a dizajn miatt dragabbnak gondolt Glenmorangie mellett.

Mindenesetre a talalgatasok helyett fogadjuk el,hogy a valasz valoban a Glenfiddich reakciojaban bujik meg.A hagyomany nyeresre all az ujdonsag felett megha ez a harc 13 evebe is tellett a Glenfiddichnek.Mivel a Glenmorangie deklaraltan kifele jon a kulonbozo erleleses korszakabol bizonyara a felszabadulo energiaikat abba is fogjak fektetni,hogy ezt a presztizsharcot ne adjak fel.Mondhat barmit a vilag,a legnepszerubb single malt whiskynek lenni a skot piacon..az az igazi kiralysag!

VS 

Glenfiddich 12 YO(cca 24£)  VS  Glenmorangie Original(cca 27£)

VS

Caoran(12YO islay cask cca 33£)  VS  Lasanta(nas sherry cca33£),Quinta Ruban(nas port cca 34£),Nectar d'Or(sauternes cca 40£)

VS

Glenfiddich 15 YO(cca 37£)  VS  Glenmorangie 15YO(cca 51£)

VS

Glenfiddich 18 YO (cca 39£)  VS  Glenmorangie 18 YO(cca 76£)

VS

Glenfiddich 21 YO(caribean rum finish cca 67£)  VS  Glenmorangie 25 YO(cca 190£)

VS

Glenfiddich 15YO Distillery Edition 51%(cca 37£)  VS  Astar 57.1%(nas cca 52£),Sonnalta(cca 58£),Signet(cca 115£)

(foto,arak:TWE)

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ez volt az év-március « The Maltbank Herald 2010.12.02. 12:03:15

[...] lenni single malt whisky fronton,az az igazi királyság minden lepárló számára.Olvasd el újra a két nagy lepárlóról szóló összevetést!Szintén márciusban mutatta be a Glenfiddich az új(virgin oak) amerikai és európai [...]

Stabil a skót single malt whisky helyzete a brit üzletekben « The Maltbank Herald 2011.01.08. 18:13:56

[...] presztizsharc végül eredményre vezetett.Az okokról és a két márka italainak árairól írt tavaly márciusi poszt rávilágít arra,hogyan jutott a dobogó felső fokára a Grant család ikonikus whiskyje.Ebből a [...]
süti beállítások módosítása